Salgs og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Ved afgivelse af en ordre hos Kagefryd.dk indgår du en aftale med:

Kagefryd Anno 2016 ApS
Stengade 58A, st.
3000 Helsingør
CVR nr.: 43338722

(i det følgende “Kagefryd,” “vi” eller “os”), og følgende handelsbetingelser finder anvendelse på aftalen.

 

1. Accept af Betingelser

Ved at bruge Kagefryds Tjenester accepterer du automatisk disse Betingelser. Hvis du ikke er enig i nogen del af disse Betingelser, bedes du undlade at bruge Tjenesterne.

 

2. Priser og betaling

 

2.1. Priser

Alle priser er oplyst inkl. moms.

 

2.2. Betaling

Betaling skal ske (forud) ved afgivelse af bestilling på vores hjemmeside eller ved afhentning.

Vi modtager betaling med Visa, Visa/Dankort, MasterCard.

Ved betaling med firmakort og betalingskort udstedt uden for EU, opkræves et gebyr afhængigt af købesummen.

Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Betalingen hæves fra dit kort, når varen er bestilt.

Ved uafhentede forudbetalte bestillinger opkræves hele beløbet for ordren. Ved uafhentede ikke-forudbetalte bestillinger forbeholder vi os retten til at kontakte dig.

Hvis du fortryder din bestilling, inden vi har tilberedt din ordre i henhold til vores afbestillingspolitik, som du finder i pkt. 4, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage, afhængig af din aftale med kortudbyder.

 

3. Bestilling og ordrebekræftelse

 

3.1 Bestilling

Du kan oprette en bestilling via vores hjemmeside, app eller pr. telefon.

Bestillingen er gennemført, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail.

 

3.2 Ordrebekræftelse

Ordrebekræftelsen er en bekræftelse på, at du har indgået en aftale med os.

Hvis vi har opfølgende spørgsmål eller information vedrørende din ordre, forbeholder vi os retten til at kontakte dig på det mobilnummer, der er oplyst ved bestillingen.

I tilfælde af forsinkelse vil vi kontakte dig pr. telefon.

 

4. Ændringer og afbestilling

 

4.1. Ændringer i ordren

 

Du kan i udgangspunktet ikke ændre i din ordre, når du har lavet din bestilling. Skal der være en chance, skal du ringe direkte til Kagefryd, som du har bestilt maden fra med det samme. Du bedes have dit ordrenummer klar.

Hvis ændringen medfører, at du skal have penge tilbage, vil den fulde købesum blive trukket på dit kort, hvorefter differencebeløbet bliver refunderet på dit kort.

Hvis ændringen medfører en betaling udover den oprindelige købesum, vil du blive afregnet herfor i butikken.

 

4.2. Afbestilling

Du kan i udgangspunktet ikke afbestille når du har afgivet din bestilling. Der vil dog i visse tilfælde, hvor ordren ikke er blevet produceret og senest 48 timer før afhentning, være en mulighed.

Afbestilling skal ske ved at ringe direkte til Kagefryd. Du bedes have dit ordrenummer klar.

Hvis bestillingen er forudbetalt med kreditkort, vil pengene blive refunderet via den samme betalingsmetode, som du brugte i forbindelse med bestillingen.

 

5. Afhentning og levering

 

5.1. Afhentning

Bestillingen afhentes hos Kagefryd.

Hvis du har afgivet din bestilling via vores hjemmeside, skal du forevise ordrebekræftelsen ved afhentning.

 

5.2. Levering

Kagefryd tilbyder ikke levering på produkter købt via webshoppen.

 

6. Fortrydelsesret og returnering

 

6.1 Fortrydelsesret

Du har ingen fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og husholdningsvarer, herunder fødevarer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigt.

Ønsker du derfor at fortryde dit køb, skal dette gøres inden varen er lavet. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret i henhold til ovenstående, skal du kontakte Kagefryd inden maden er lavet og modtage vores skriftlige accept på, at orden ikke er lavet.

Har du bestilt andet end fødevarer gennem vores shop, har du 14 dages fortrydelsesret.

6.2 Returnering

Det er ikke muligt at returnere fødevarer, medmindre du skriftligt har aftalt andet med Kagefryd.

Har du bestilt andet end fødevarer gennem shoppen, kan varen returneres på Kagefryds adresse, inden 14 dage efter den dag, hvor du har meddelt os, at du vil benytte din fortrydelsesret.

6.2. Tilbagebetaling

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret inden varen er lavet, refunderer vi det fulde beløb inklusive eventuelle leveringsomkostninger.

Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, gælder ovenstående betingelser stadig. Dog vil du ved delvis fortrydelse ikke få refunderet eventuelle leveringsomkostninger.

Beløbet vil blive refunderet via den samme betalingsmetode, som du benyttede i forbindelse med bestillingen.

Klageadgang

 

Hvis du ønsker at klage over dit køb af varer eller dit restaurantbesøg, bedes du henvende dig til os pr. e-mail på info@kagefryd.dk

 

Du har mulighed for at klage over de varer, vi har leveret, til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan desuden klage til Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme via www.hrt-ankenævn.dk, eller til Fødevarestyrelsen på www.foedevarestyrelsen.dk.

 

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du ønsker at klage. Dette er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Ved klage skal du angive vores e-mailadresse: info@kagefryd.dk.

 

Sidst opdateret: 19/10/2023

Shopping cart0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle
0